Mano bėgimo taisyklės

Bėgimas man yra tarsi meditacija. Bėgdama už savęs palieku visą susikaupusią įtampą, problemas ir kasdienį stręsą. Per daugelį bėgiojimo metu esu sukaupusi nemažą patirtį, todėl ja noriu pasidalinti su jumis. Kiekviena bėgimo sesija susideda iš kelių pagrindinių komponentų:

  • Apšilimas
  • Taisyklingas kvėpavimas
  • Kūno laikysena
  • Pėdos statymas
  • Bėgimo  tempas
  • Motyvacija

Daugelis pradedančiųjų bėgioti nežino, kad apšilimas yra sėkmingos treniruotės ašis. Pirmiausia reikia gerai apšilti, paruošti raumenis fiziniam krūviui ir tik tada pradėti bėgti – taip padėsime sau sumažinti traumų riziką.

Pradėkite nuo intervalinio bėgimo: 4-6 minutes bėkite, o po to 2-4 minutes intensyviai eikite,  Tokio pobūdžio treniruotė viena tinkamiausių bėgimo rūšių pradedantiems bėgikams.

Taip pat svarbu taisyklingai kvėpuoti! Jei kvėpuojate per dažnai ir stinga oro – sulėtinkite tempą.  Jeigu jaučiate duriantį skausmą šone – ko gero kvėpuojate netaisyklingai. Svarbu, kad pakankamai iškvėptumėte, nes kitaip plaučiuose susikaupęs neiškvėptas oras sukels nemalonius pojūčius. Man patogiausias būdas vadinamas 2:2 ritmu. Tai reiškia, kad įkvėpti reikia per du žingsnius (kairė koja, dešinė koja) ir iškvėpti žengiant kitus du žingsnius. Yra ir kvėpuojančių 3:3 ritmu. Tokiu būdu kvėpuojant niekada nejausite duriančio skausmo ir kvėpuosite ritmingai. Pradžioje reikia save nuolat kontroliuoti ir stebėti ar nepasikeitė kvepavimo ritmas, o ilgainiui tai taps įpročiu.

Kūno laikysena turi būti tiesi: nesuglebkite, nesukriskite, neatkiškite užpakaliuko atgal. Netaisyklinga laikysena gali sukelti papildomą apkrovą stuburui bei nugaros skausmus. Pėdas dedame lygiagrečiai, leidžiamės ant priekinės pėdos dalies. Ištempkite savo kūną nuo galvos į viršų ir svirkite į priek – kojos automatiškai pradės bėgt 🙂

Nepamirškite savęs motyvuoti už puikų startą! Sveikas desertas arba bilietas į teatrą bus puikiausias pasilepinimas 😉 Bėgdamos klausykitės mėgiamos muzikos ir net nepastebėsite kaip prabėgs laikas.

Merginos, pirmyn!

Bučkiai, Ingrida :*

2 atsakymai į “Mano bėgimo taisyklės”

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *