Maisto planavimas

Kiek kartų esate sau sakiusios, jog nuo pirmadienio prasideda naujas etapas? Nauja sveiko maisto era dažnai taip ir neateina arba lieka labai trumpam. Pagrindinė klaida – neplanuojame maisto.

Teisingas režimas yra kertinis aspektas formuojant teisingus įpročius. Iš anksto suformuotas savaitės meniu padeda išvengti didelių tarpų tarp valgymų, kurių metu praalkstame ir kojos pačios nuveda prie lengviausių angliavandenių šaltinių. Taip pažadai lieka tik pažadais, o mitais ir legendomis apipintas rytojus/pirmadienis neateina niekada.

Būkime protingos ir užbėkime tokiems nesusipratimams už akių. Planuokime savo savaitės racioną. Tiksliai žinodamos, ką gaminsime sutaupysime apsipirkinėdamos parduotuvėje, nebeteks išmesti sugedusių maisto produktų ir maitinsimės taip, kaip ir planavome.

Susidarykite savo savaitės racioną pagal šeimos pageidavimus ir jūsų mitybą. Valgių eiliškumą skirstykite pagal angliavandenius, pavyzdžiui: daug angliavandenių praturtintas maistas yra vartojamas ryte, mažinant jų kiekį į vakarą. Čia pateiksiu savo sudaryta valgymo planą.

Pirmadienis: Pusryčiams avižinė košė, bananas; pietums kepimo maiše troškinta višta su paprikomis, saldžiomis bulvėmis, cukinija; vakarienei pomidorai su mocarela ir baziliku.

Antradienis: Pusryčiams trintas mango, bananas, obuolys su granola ir chia sėklomis; pietums salotos su vakarykštės vištos likučiais ir troškintomis daržovėmis; vakarienei keptas tofu sūris su daržovėmis;

Trečiadienis: Pusryčiams grikių kruopos su lašiša; pietums jautienos faršo troškinys, kurį kiti šeimos nariai gali valgyti su makaronais, vakarienei vištienos sriuba pagardinta salierais ir kopūstais.

Ketvirtadienis: Pusryčiams sūdyta lašiša su daržovėmis bei kiaušiniais, pietums vakarykštė sriuba ir salotos su burokėliais, vakarienei keptas tofu sūris su daržovėmis.

Penktadienis: Pusryčiams avokadai kepti orkaitėje,  įdaryti kiaušiniais ir lašiša, pietums jautienos troškinys su ryžiais, vakarienei agurkų, pomidorų, ridikėlių salotos.

Šeštadienis: Pusryčiams vaisių salotos su chia sėklomis, pietums orkaitėje kepta dorada ar kita žuvis su daržovėmis, vakarienei trinta moliūgų sriuba.

Sekmadienis: pusryčiams avižų blyneliai su vaisiais, pietums trinta moliūgų sriuba ir salotos su likusia žuvimi, vakarienei burokėlių karpačio.

Mažos gudrybės: turėkite po ranka sveikų užkandžių (džiovintų vaisių, riešutų, sūrio, alyvuogių), gerkite daug vandens, dažnai gaminkite sriubos, kurią bet kada galite pasišildyti, likučius po sočių pietų naudokite kitos dienos salotoms gardinti.

Susidarykite savo mitybos planą ir pagal jį susiplanuokite pirkinius. Daugelį patiekalų galite ruošti iš anksto ir neštis į darbą. Paprasčiausiai yra su troškiniais, juos galite gardinti kruopomis, salotomis, ryžiais, pilno grūdo makaronais ir t.t.

Nebijokite planuotis iš anksto ir eksperimentuoti virtuvėje!

Apkabinu,

Ingrida

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *