Kur dingsta mūsų energija?

Tikrai ne vienai iš mūsų yra tekę prabusti pavargusioms. Regis gyvenimas teka ta pačia, sena vaga, jokių ypatingų išbandymų nekyla, tačiau dieną pradedame mintimis apie nuovargį. Kodėl taip yra?

Nuolatinis psichologinis krūvis mūsų smegenims vargina. Kiek skirtingų veiklų per dieną darote? Galvojate apie vaikus, planuojate vakarienę šeimai, kuriate pardavimų strategiją, įrenginėjate būstą, kuriate savo verslą ir t.t. Gyvenant šiuolaikiniu ritmu energija yra taškoma į kairę ir dešinę. Dažnai, pritrūkstame jos tam, kas iš tiesų svarbu – sveikatai.

Nuotraukos: Marius Linauskas Lokacija: Impuls

Pradėjusi rašyti savo tinklaraštį temas dėliojau pagal tai, kas man atrodė bus įdomu jums. Kaip pagerinti savo savijautą, kaip sveikai maitintis, kaip jaustis nuostabiai. Tačiau neseniai užklupęs gripas priminė, jog sveikata visų pirma prasideda nuo mūsų psichologinės būsenos. Pasidalinsiu su jumis keletu patarimų, kuriais vadovaujuosi pati:

  1. Nesijaudinkite dėl dalykų, kurių jūs pakeisti negalite. Visada susidūrusios su problema užduokite sau klausimą – ar aš galiu pakeisti šią situaciją? Jei taip, – pirmyn! Jei ne, tuomet perdėtas jaudinimąsis ir stresavimas tiesiog atims energiją. Neeikvokite savo energijos dalykams, kurie nuo jūsų nepriklauso, geriau atiduokite ją ten, kur galite padaryti pokytį.
  2. Išmokite pasakyti ne. Ne kartą su grupe sakėme “taip” koncertams, kurie yra labai toli, kurie laike išsidėstę nepatogiai. Atsimenu, jog vairuojant tekdavo langą atsidaryti ar išlipti pastriksėti, kad neužmigčiau prie vairo. Jokia veikla ir jokie pinigai neturėtų pastatyti jūsų į situaciją, kai esate ties išgyvenimo riba. Nieko nenutiks jei neisiimsite dar vieno projekto ar eilinį kartą kuopsite namus iki devinto prakaito. Gyvename tik vieną kartą – išeikit pasivaikščioti su mylimu žmogumi. Tausokite savo laiką.
  3. Išmokite nieko neveikti. Aš esu iš tų žmonių, kurie tiesiog negali nieko neveikti. Į mano dieną telpa tiek daug ir jaučiuosi blogai, jei neturiu ką veikti. Branginkite tuos momentus. Pagulėkite su gera knyga, išjunkite telefono garsą, tiesiog atsipalaiduokite. Pasaulis nesugrius. Patingėti irgi reikia.
  4. Susireguliuokite mitybą. Sekite savo kūną ir kaip jis reaguoja į “degalus”. Maisto netoleravimo testai populiarėja ne šiaip sau. Mes esame individualai su labai individualiomis virškinimo sistemomis. Jei jaučiate nuolatinį fizinį nuovargį kreipkitės į gydytoją ir keiskite savo mitybą. Aš jaučiuosi puikiai, kuomet nevartoju daug pieno ar grūdinių produktų.
  5. Fizinis aktyvumas. Jei jus supykdė jūsų vadovas, jei darbas sukelia įtampą, jei namuose maištauja paauglys – eikite išsilieti į sporto salę. Niekas kitas geriau nepadeda išlieti neigiamų emocijų, kaip prakaitas. O ką jau kalbėti apie po treniruotės užplūstančius endorfinus. Normalu supykti, bet laikyti savyje blogų emocijų nereikia. Jei nežinote nuo ko pradėti, raskite grupinius užsiėmimus šalia jūsų namų. Ne tik pasportuosite, bet ir susipažinsite su naujais žmonėmis.

Gyvenimo kokybę nulemia ne tai, kiek valandų jūs išdirbsite, kokie tvarkingi bus jūsų namai. Gyvenimo kokybė yra visų pirma jūsų savijauta. Jūs vienintelė galite daryti įtaką savo pojūčiams, savo energijai. Tad neleiskite jūsų šypsenų pasiglemžti lėtiniam nuovargiui!

 

Bučkis,

Ingrida

Vienas atsakymas į “Kur dingsta mūsų energija?”

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *