Klaidos pradėjus sportuoti

Labai dažnai sulaukiu Jūsų žinučių su klausimais arba nusiskundimais, kaip pradėti sportuoti arba kodėl nesiseka ištverti ilgiau nei vienos treniruotės. Neretai man rašote, kad pradėjote aktyvesnį gyvenimą kupinos jėgų, tačiau netrukus viską metėte į šoną, nors konkrečių priežasščiu, kodėl dingo motyvaciją lyg ir nesuprantate. Per savo ilgametę sporto ir aktyvios gyvensenos patirtį aš supratau ir išsigryninau keletą dalykų, kurie gali pakišti koją sėkmingai pradžiai arba – sėkmingam tęstinumui. Tad, šiandien pakalbėkime apie klaidas, kurias darome tik pradėjusios sportuoti!

  1. Pasirenkama per sudėtinga treniruotė. Viena iš daromų klaidų, kai pradedame sportuoti, kad puolame daryti daug sudėtingų pratimų. Pirminis entuziazmas mums suteikia sparnus ir tuomet nepasvėrusios realių savo galimybių puolame uoliai vykdyti sunkiausias treniruočių užduotis, keliaujame net į kelis užsiėmums iš karto, išėjusios pabėgioti neapsiribojame protinga trukme, o bėgame, kiek turime jėgų. Tačiau, šiam užsidegimui išblėsus ir užklupus nuovargiui net nenorime pagalvoti apie tokios veiklos kartojimą, todėl vėl grįžtame į senas tingulio vėžias.
  2. Pasirenkama netinkama sporto šaka. Dažnai koją pakiša kur nors žurnale, internete perskaityta ar televizijoje išgirsta frazė ar mintis apie sportą. Jei gražus ir sektinas viešas asmuo papasakoja, jog kiekvieną dieną pluša sporto salėje kilnodamas svorius arba vargdamas intesyvioje aerobikos treniruotėje, daugelis mūsų lekia užsiimti tokia pačia veikla ir tikisi stebuklingų rezultatų. Vis dėlto, labai svarbu įsiklausyti į savo kūną ir suprasti, kokia veikla yra tinkamiausia, koks tempas priimtinas, kokie pratimai – naudingiausi. Nesekite aklai mados tendencijų sporte, panagrinėkite savo galimybes ir atraskite širdžiai mielą veiklą, kuria nebūtų nuobodu užsiimti net po kelerių metų.
  3. Per didelės permainos vienu metu. Neretai, kai prisiruošiame permainoms, pakeičiame viską 180 laipsnių. Puolame sportuoti, kažko nevalgyti, kažką į racioną įtraukiame per jėgą, keičiame garderobą, keičiame plaukų spalvą, keičiame pomėgius ir bendrai forsuojame kitokį požiūrį į aplinką. O mūsų kūnui, tiek laiko gyvenusiam patogiai ir tolygiai, tai gali sukelti šoką. Ne tik fizinį, tačiau ir emocinį, ko pasekoje dažnai seka apatija ir atmetimo reacija. Per didelės permainos niekada neatneša ilgalaikių rezultatų. Geriau siekti mažų, nuoseklių tikslų ir permianas įvesti palaipsniui, prie jų priprasti, jas prisijaukinti ir į Olimpo viršūnę kopti pamažu.
  4. Užsibrėžiami nerealistiški tikslai. Tai dar viena jautri tema, ypač sporte ir mityboje. Kai vasara nepaliaujamai artėja, dažna iš mūsų pasvajoja greitai numesti daug svorio. Paprastai, toks tikslas būna nelogiškas ir netgi nerealus. Tokių tikslų užsibrėžimas VISADA baigiasi nesėkme, desperacija, po ko seka dar griežtesnių taisyklių susikūrimas ir dar žemesnis puolimas žemyn. Neliepkite sau iki vasaros nubėgti maratono, neįsipareigokite sportuoti kiekvieną dieną ar daryti atsilenkimus būtent 100 kartų. Leiskite sau pasimėgauti, išjauskite procesą, pajuskite savo galimybes, o tada pasiekti rezultatai džiugins daug labiau. Santykyje su savimi venkite taisyklių.
  5. Nėra aiškaus plano. Šis patarimas šiek tiek kertasi su taisyklių vengimu, apie kurį rašiau anksčiau, tačiau siekiant bet kokio tikslo labai svarbu turėti aiškų ir realų planą. Kad sportas sektųsi, susidarykite struktūrą. Tarkim, susitarkite su savimi, kad pirmadienis, trečiadienis ir šeštadienis yra Jūsų sporto diena. Tomis dienomis žūtbūt skirkite laiko fizinei veiklai, o jei negalite – išeikite bent valandai pasivaikščioti gryname ore. Jei bėgiojate, kiekvieną kartą prie savo treniruotės pridėkite kelias minutes, pamažu nubėgsite vis daugiau, o jūsų galimybių progresas tikrai motyvuos nemesti veiklos. Aiškaus plano turėjimas nepakeičiamas sėkmės kompanjonas!

Svarbiausia, ką sakau visuomet, savęs nespausti. Iš klaidų mes mokomės, o klysti žmogiška, tad neužsibrėžkite nerealių tikslų, o pradėję sportuoti būkite sau atlaidžios. Svarbiausia – pradėkite, o visa kita ateis savaime! ☺

Linkiu stiprybės ir apkabinu,

Ingrida

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *