Gerkime vandenį

Mūsų kūno ląstelėms reikalingas vanduo, tai – pagrindinis gyvybinis variklis jų funkcijai palaikyti. Tikriausiai labai dažnai girdite raginimus gerti vandenį tam, kad jūsų sveikata būtų geresnė ir oda skaistesnė. Bet, kas iš tiesų nutinka jei mūsų kūnai nuolat patiria dehidrataciją?

Per mažai vandens turinti ląstelė patiria stresą, sutrinka jos sienelių pralaidumas. Ką tai reiškia mums? Mums tai reiškia, kad visame kūne sutrinka hormonų, maistinių medžiagų apytaka. Tuo pačiu ląstelės negali išsivalyti nuo perteklinių produktų bei toksinų. Sutrinka mūsų medžiagų apykaita. Kas prasideda nuo ląstelių persiduoda visam organizmui. Tokiu būdu mes aliname savo vidaus organus. Nuolat jaučiamės pavargę, kenčiame galvos skausmus, išsausėjusią odą. Gali sutrikti mūsų mąstymas, jei jaučiate, kad darosi sunku susikaupti, daug ką pamirštate ir jaučiatės prislėgti, gali būti, kad vartojate per mažai vandens. 

Kiek vandens reikėtų gerti? Vandens kiekis labai priklauso nuo jūsų gyvenimo ritmo, klimato, kuriame gyvenate, amžiaus ir sudėjimo. Dažniausiai rekomenduojama norma suaugusiam vidutiniškai aktyviam žmogui per parą  2l-3l. Jei jūs esate iš tų, kurios pamačiusios šį skaičių išpūtė akis, tai galiu jus nuraminti – esate ne viena. Aš reikiamą vandens kiekį pradėjau suvartoti tik kai laukiausi dukrelės. Iki tol man atrodė, kad geriu pakankamai ir net nesusimąstydavau, kad galiu jaustis kitaip. Kaip įprasti nuolat gerti vandenį?

  • Turėkite 2l talpos butelį nuolat po nosimi. Taip, taip, lengviausia išsiugdyti įprotį, jei kaskart pakėlusios akis prisiminsite išgerti po stiklinę. Taip ne tik nuolat matysite, kad atėjo laikas atsigaivinti, bet ir galėsite susekti, kiek skysčių suvartojate. Buteliukas rankinėje, mašinoje, ant darbo stalo, prie lovos ir t.t.  Nebūtina pirkti tuzino, rinkitės vieną ir turėkite jį šalia.
  • Paskaninkite vandenį vaisiais bei žolelėmis. Man asmeniškai vanduo – pats skaniausias gėrimas, bet net ir jį nuolat geriant skonis gali įgristi. Pasiruoškite vandenį iš vakaro: apelsino griežinėliai, greipfruto, citrinų, mėtų lapeliai sukurs vasarišką aromatą, kuriuo galėsite mėgautis visą dieną. Jei norite gaivos – puikiai tiks agurko griežinėliai. Taip gerti bus dar lengviau!

Rūpinkitės savo sveikata! Čia rasite rekomenduojamo vandens kiekio skaičiuoklę.

Apkabinu,

Ingrida

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *