Alkis atsisakius cukraus

Jei nerimastingai plėšai kalendoriaus lapelius, tai jau žinai, kad iki vasaros liko 30 dienų. Visada sakiau ir sakysiu, kad pradėti nėra niekada per vėlu. Jei dalyvauji mano iššūkyje, tikriausiai jau nuo vakar išbraukei iš savo meniu bereikalingą cukrų. Ne kartą savo tinklaraštyje kalbėjau apie tai, kad suvartojamo cukraus kiekį reikia sekti ir stengtis jį mažinti. Per didelis cukraus vartojimas sutrikdo jūsų insulino balansą ir sukuria tobulas sąlygas lėtinėms ligoms.

Šiek tiek matematikos: arbatiniame šaukštelyje yra 5 g cukraus, valgomajame – 10g. Jei jūsų gėrime ar kitame produkte yra 40 g, tai sau į burną be jokių skrupulų susidedate keturis valgomuosius šaukštus. Iš savo patirties žinau, kad blogi įpročiai miršta lėtai, o atsisakius cukraus organizmas pradeda siųsti klaidingus signalus – jaučiamės alkanos, norisi „kažko saldaus“. Tad kaip maitintis koreguojant mitybą, kad nepaslystume ant šio netikro alkio jausmo?

Kardinaliai keičiant mitybos įpročius derėtų labiau stebėti ką valgome ir ar mums užtenka maistinių medžiagų. Atsisakydama cukraus, aš savo mitybą praturtinu šiomis mažomis gudrybėmis, kurios sureguliuoja alkio priepolius ir praturtina mano organizmą:

  • Avokadas. Riebus, gaivus, skanus ir be proto sotus vaisius, kuris kompensuoja viską. Užėjus alkiui čiupkite avokadą. Naudokite jį vietoje sviesto, skaninkite košes ir salotas. Avokado turima oleino rūgštis prailgina sotumo jausmą. Laisvę avokadams!
  • Chia sėklos. Stebuklingos sėklos, kurios sugeria 12 kartų daugiau vandens nei pačios sveria. Chia praturtinta visu pluoštu vitaminų bei mineralų ir… sukelia sotumo jausmą. Chia skaninkite savo maistą, arba naudokite vieną užpylusios vandeniu ir palaikiusios kelias minutes.
  • Špinatai. Mano salotose visada apstu špinatų. Jie ne tik praturtina mūsų kūnus geležimi, bet yra ir maža gudrybė norinčioms nuraminti kirminą – vartojant špinatus jų turimos medžiagos padeda sureguliuoti mūsų hormoną leptiną, kuris reguliuoja alkio pojūtį.
  • Žalia arbata. Kokia kava be cukraus? Gal tuomet pakeiskite ją puodeliu žalios arbatos? Žaliojoje arbatoje yra kofeino, kuris mažina alkį, taip pat ji praturtinta medžiagomis, kurios gerina mūsų medžiagų apykaitą.

Nepaliaukite stengtis ir gudrauti prieš savo kūną. Jūs esate jo šeimininkės ir jūs atsakingos už tai kokias maistines medžiagas vartojate. Būkite sveikesnės!

Ingrida,

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *