2 taisyklė: vanduo

Kaip ir žadėjau – dalinuosi savo antrąją sveiko gyvenimo būdo taisykle. Primenu – pirmoji buvo pridėtinio cukraus ribojimas ir jo dalinis arba visiškas atsisakymas. Antrasis mano gyvenimo ritualas – VANDUO. Vanduo ir dar kartą vanduo lydi mane nuo pat pramerktų akių anksti ryte iki atsigulimo į lovą vakare.

Taip taip vandens mum reikia daug ir kokybiško! Juk apie 70% mūsų kūno sudaro būtent jis. Pamirškite saldžius gazuotus gerimus, jie tik kaupia skysčius organizme tuo pačiu skatina celiulito atsiradimą ir yra nereikalingų kalorijų bomba. Kava ir arbata irgi neskaičiuokim kaip vandenį. Tad, nesvabu, kur būčiau – ar sukčiaus namuose, ar važiuočiau į koncertą ar tiesiog – eičiau su šeima pasivaikščioti į miestą, visada su savimi turiu gertuvę šviežio vandens. Per dieną mažais gurkšneliais išgeriu virš 2 litrų vandens.

Yra labai daug nuomonių apie tai, kiek reikia išgerti vandens. Štai Amerikos „The Institute of Medicine“ (IOM) rekomenduoja vyrams išgerti 13 puodelių ar stiklinių (3.7litro) o moterims 9 stiklinės (2.7litro).

(Šaltinis:  https://www.healthline.com/health/how-much-water-should-I-drink)

Svarbu prisiminti, kad tai yra dienos norma, todėl nesistenkite išgerti visko per valandą ar dvi, tai neatneš jum norimo rezultato. Reikėtų gerti neskubant po truputėli, mažais gurkšneliais. Nuolatinis organizmo aprūpinimas vandeniu ne tik padeda jaustis puikiai bet padeda man šiais būdais:

  1. Pagerina mano fizinę būklę aktyvumą: nejausdama troškulio ir tinkamai drėkindama savo organizmą aš galiu sportuoti dar daugiau, juk ne taip greitai pavargstu. 🙂
  2. Gerina odos būklę! Nuolatinis vandens gurkšnojimas savo nauda pralenkia bet kokį drėkinantį odos kremą. Oda tampa švytinti, glotni ir natūraliai sudrėkinta iš vidaus, todėl yra stangresnė 😉
  3. Reguliuoja apetitą: neretai troškulys yra maišomas su alkiu. Žmonėms, kurie geria mažai vandens dažnai jaučiasi itin alkani. Kartais pakaktų tik vienos stiklinės prieš valgį ir jų porcijos dydis pamažėtų ko ne dvigubai. Taip pat, geriant dienos eigoje ranka vis rečiau tiesiasi užkandžių link, nes organizmas gauna reikalingų mineralų iš vandens.
  4. Toksinų šalinimas. Taip, nėra jokių magiškų piliulių ar dietų, kurios efektyviau šalintų toksinus iš mūsų kūno nei sveika, pilnavertė mityba ir pakankamas kiekis natūralaus, negazuoto vandens. Vanduo padeda išplauti nereikalingas medžiagas iš inkstų ir jas sėkmingai pašalinti, taip padedant mums išvengti organizmo užterštumo!
  5. Galiausiai vandens gurkšnis padeda sumažinti nuovargį. Patikėkite, kartais, po intensyvių repeticijų ar koncerto atrodo, jog kojos pačios linksta, tačiau atsigėrus šalto vandens pajunti, kaip kiekviena kūno ląstelė įgauna gyvybės ir energijos. Taip pat ir sporte – po varginančios treniruotės metu net lašelis vandens suteikia jėgų padaryti dar vieną papildomą pratimą.

Turiu taip pat porą patarimų, tiems kuriems sunku gerti vandenį (kaip mano dukrytei 🙂 )

  • Įtraukit į savo racioną daugiau produktų turinčių didelį vandens kiekį savyje. Tai vaisiai, kai kurios daržovės (agurkai- 97% svorio sudaro vanduo, paprika -93%, aisbergo salotos 96% ir t.t.), neriebios sriubos, įvairios košės.
  • Taip pat paprastą stalo vandenį galima, gardinti agurkais, granatais, citrina. Toks vanduo šarmina organizmą ir pašaliną rugsčių pertekliu.

Vis dėlto, turiu dar vieną patarimą susijusį su vandeniu – negerkite valgio metu. Pasistenkite sklidiną stiklinę išgerti 30 min prieš valgį ar užkandį bei bent valanda po. Toki būdu nepraskiesite skrandžio sulčių, todėl maistas bus suvirškintas efektyviau, išvengsite nemalonių pojūčių 😉

Taigi, čiupkite savo vandens stiklines ir iki dugno! 🙂

Linkiu nepamiršti gerti vandens ir laukite trečiosios mano taisyklės.

Bučkiai,

Ingrida.

Vienas atsakymas į “2 taisyklė: vanduo”

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *